Monday, May 18, 2009

Selamat Hari dilahirkan....sehingga menjadi Guru...

Selasa 3.00am Hepi Besday

Detik 12 malam tadi genaplah hamba Allah yang sedang menaip ni 30thn. Pejam celik-pejam celik dah menjangkau umur 30...membuatkan rasa diri semakin berusia. Macam biasa tunggu hamidi 'wish' hepi besday...seorang sahabt yang jarang terlupa wish besday selepas zaujah saya sendiri - Baru je lepas wish nih, tq darling- Membuatkan saya memahami erti ucapan itu...mengucapkan selamat bukan sekadar ucapan tetapi melambangkan betapa seseorang itu sentiasa mendoakan kesejahteraan kepada kita.Sampai saya pun dah agak termalu la kalau tak balas wish besday kat hamidi...

zaujah dan sahabat guru seperjuangannya(zaujah pertama dari kiri)

Semalam pegi tesco kuala selangor.Jalan2 cari hadiah hari guru utk tukar-tukar hadiah. Sambil2 jalan tuh zaujah berhajat nak beli kek besday tp saya yang menolak. Suruh dia beli esok jer.beli yang lagi special. Zaujah kata nak surprise 'besday boy'.ok gak tuh.

sk puncak alam...sekolahku...cantik tak?....

Apa2 je lah... dalam dok jalan2 tuh terjumpa barang yang sesuai dijadikan hadiah hari guru. Besar dan harga yang ekonomi. Usung la saya benda yang sederhana berat ke kaunter yang agak jauh tuh. Sampai di kaunter bila nak bayar...'bang, barang ni takde bar code.abang kena ambik yang lain' kata cashier tu. dah la tempat barang tu jauh, besar plak tu barangnya....sudahnya tinggal camtu ja. balik la tanpa hadiah hari guru.....tapi tadi dah beli pun hadiahnya kat tg.krg...very misteri but unik dan jarang orang bagi benda tu.... Mudah2an akan menjadi kenang-kenangan yang menarik untuk tahun 2009.

anak-anak murid sekolah lama...kenangan sebelum berpisah...selamat hari guru...

pasukan dikir barat sekolah zaujah...guru berkorban demi kejayaan muridnya...

Sempena Hari Guru ni jugak, kalau kita berkesempatan bertemu dengan guru-guru kita masa di sekolah dulu, jangan lupa ucap selamat pada mereka.tanpa mereka kemanalah kita agaknya. Tak kira apa jua bidang guru guru kita. Hatta guru blog pun ok gak.Selamat Hari Guru pada Guru Blog Saya.ok adioas...

Buat Sahabat2 terutamanya yang dah lama jangan lupa reply blog saya nih.baru saya mampu membuat 'improvment'yang lebih aktif. Yang dah mula masuk tuh tq so much. Wassalam.

3 comments:

perantau.tt said...

Hepi belated Birthday Bro! maaf tak wish ko selama 30 tahun yang lalu..

hehe... dahsat no hadiah misteri ko tuh...

okehlah blog hang nih..

cume satu kene ade misi dan visi la buat blog.. baru ade sebab utk update.. ye tak...

Abu Muazz said...

misi dan visi... hmmm, hang taruk je misi dan visi cam PMUIM dulu.. tu pun kalau hang ingat daa...

azral dah nak balik tuh... cepat pesan siap2 barang2 dari sana... jgn lepas kan peluang tuh... fursoh zahabiyyah nih...

Abu Muazz said...

PMIUM... silap taip la pulak... hmm