Friday, May 29, 2009

Selamat Bercuti....

Assalamualaikum....
Hari ni berakhirlah sesi persekolahan penggal pertama. Bukan sahaja murid-murid yang akan menikmati cuti 2 minggu nanti tapi warga pendidik juga tersenyum lebar dengan berakhirnya sesi persekolahan hari ini. Bagi saya banyak yang terfikir dalam kepala apa yang nak dibuat sepanjang cuti nanti.

Esok sabtu, kena hantar mak dan abah ke KLIA untuk berlepas ke Tanah Suci bagi mengerjakan umrah.Sepatutnya ahad berlepas tapi telah di"foward"kan oleh Hijjaz Legend T&T ke hari sabtu selepas satu masalah yang tidak dijangka berlaku yang sepatutnya berlepas malam ni,Jumaat 9.20 malam.Walaupun pelbagai situasi yang terpaksa dihadapi dengan penuh beremosi dan bersabar. Segalanya redha. Apa yang penting kedua orang tua dapat pergi dan balik dengan selamat dan melihat kaabah al-musyrifah..

Semalam,lepas balik dari Mesyuarat Penyelarasan Data E-Laporan di Jabatan Pelajaran Selangor...terus ajak zaujah ke tesco bawa irfan sekali tengok-tengok modem brdbnd wireless.Akhirnya jumpa gak, selepas memikirkan selama ni pinjam je...guna la yang sendiri plak.Alhamdulillah ada rezeki,jd manfaatkanlah.Harga RM 260... bulan-bulan RM 68,ok gak...takde contract yang mengikat tempoh-tempoh tertentu.Jadi ni yang baru dapat guna ni.InsyaAllah, mudah-mudahan dapat digunakan demi mencari keredhaan dan keberkatan dari Allah swt.

Lepas ni macam-macam lagi kerja yang kena buat...untuk sahabat-sahabat yang warga pendidik tu,manfaatkanlah cutimu sebaiknya. Bagi yang bukan, teruskan keikhlasan sebaiknya.

Wassalam.

p/s: anak Midi nama Asma' ke? cantik nama tu...baarakaLlahufiik...

4 comments:

perantau.tt said...

wah2 seornoknye cuti..

eh dtg tak gathering aqrab nanti? dtg tau.. hehe

syeikh_kabir said...

CUTI...CUTI JUGAK...NAFKAH ANAK BINI JGN CUTI PLAK..

Abu Muazz said...

syeikh kabir... pasal bab tuh, enta jgn bimbe ler... zukhairi ni mmg peka sesangat le tuh,...

azral.. aku pun duk risau krie nak ngelat nai gathering tuh... nnt wat alasan bini dia nak bersalin ler... padahal bulan 7 tuh...

mai..jgn tak mai...

apapun, tahniah dapat gak beli broadband, cayalahhhh

Abu Muazz said...

yie... yup, nama anak aku ASMA' BINTI MOHD HAMIDI... moga tercalit semangat Asma' binti Abu Bakar... InsyaAllah... Ameen