Monday, July 27, 2009

Mesyuarat Data j-QAF Selangor

Assalamualaikum...

Hari ini genap 12 hari kelahiran Ahmad Eimad Zihni ke dunia ini. Itulah nama yang menjadi pilihan kedua ibi bapanya. Didoakan supaya anak ini menjadi tiang agama yang kukuh dan dengan kekuatan dan kebijaksnaan aqal fikiran yang dikurniakan Yang Esa. Terasa pantas masa berlalu. Segala-galanya selamat sejahtera. Isteri semakin pulih, mungkin hasil daripada pengalaman lepas yang menghadapi sedikit masalah tetapi kali dapat diatasi dengan baik.Alhamdulillah.

Baru-baru ni berbengkel dan bermesyuarat di Pulau Pangor berkaitan dengan e-laporan j-QAF. JU data setiap daerah telah dirahkan untuk menyiapkan data e-laporan yang berkaitan dengan pencapaian murid j-QAF. Bersengkang mata la jugak sampai pukul 3 pagi. Esoknya sambung lagi. Bila ada masalah pula terpaksa mengulang semula proses meng'update' data yang telah dibuat pada malam tadi.
(poster sempena mesyuarat di pangkor...oleh zulhelmi sk tropicana)

Susah juga rupanya nak menghantar data peringkat daerah dek kerana sistem yang berubah-ubah dan banyak kekeliruan. Kalau nak dibandingkan pengisian data diperingkat sekolah lebih senang berbanding daerah. Walaupun peringkat daerah kerjanya hanyalah 'merge' data setiap sekolah tapi banyak prosedurnya.
(bersantai di tepi kolam...sambil makan kuaci)

Namun, alhamdulillah ada kawan-kawan yang membantu. Hari yang terakhir di Pangkor, baru dapat serahkan semua data yang dah diproses. Alhamdulillah.
(kalau dah gembira, beginilah jadinya...tak de la, ni kami sedang beriadhah)
Ok wassalam.

No comments: