Tuesday, July 7, 2009

Kembali daa...maaf semua.

Assalamualaikum,

Terasa gatal tangan sebab dah lama nak menaip tapi tak dapat-dapat. Apa yang saya boleh katakan hanyalah memohon maaf dari sahabat semua yang mungkin tertanya-tanya. Kemanakah menghilangnya nukilan saya dan tak update blog dalam jangka masa sebulan. Biasalah kalau laptop dah agak berusia, masalah pasti menjengah jua. Apa pun saya kembali.
(gambar kenangan di Pasar Malam kat Cameron Highland..baru2 nih..memang best..mesti cuba!)


Terasa rindu pun ada cemburu pun ada..dengan sahabat2 yang dapat hadir 'gathering' AQRAB yang telah berlangsung di Putrajaya. Maaf juga sekali lagi. Kisah sebenarnya, saya dan family sudah pun 'bersiap' nak keluar . Namun situasi yang berlaku apabila nak melangkah keluar dari rumah tidak mengizinkan kami berbuat begitu. Keadaan agak mencemaskan. Isteri saya yang sudah hampir 'due date'nya terasa 'minor contraction' dalam kandungannya. Terpaksalah berehat dan saya nasihatkan dia supaya berbaring sebentar. Akhirnya niat yang telah dirancang sebelum ni terpaksalah dibatalkan. Bimbang kalau apa2 berlaku dalam perjalanan. Namun sampai sekarang belum lagi ada tanda2 kelahiran. Apa2 pun doakanlah kami sekeluarga sejahtera hendaknya. Kandungan pun sekarang dah masuk minggu ke-37. Pagi tadi check-up klinik nasihatkan supaya bersiap sedia..on your mark...get set...


(Irfan Zuhdi bersama koleksi kaktus Cameron Highland..memang indah..subhanallah..mesti tengok!)


Terasa pening juga kepala dengan data e-laporan yang baru sahaja selesai dihantar ke PPD untuk sebahagian sekolah di Daerah Kuala Selangor...alhamdulillah(ada juga yang belum hantar tu),dengan memikirkan idea nak menghias bilik jqaf (bagi orang yang tak pandai sangat dalam bab menghias),mahrajan jqaf peringkat daerah (yang tertangguh...tp dalam bulan julai jg insyaALLAH kata Us.Ramli),mahrajan peringkat negeri yang sepatutnya berlangsung hujung julai.....dan dalam minggu ni jadi security makmal komputer untuk permainan komputer sempena Karnival Usahawan SKPA 2009. Walau apa jua tugasan yang datang,pasti buat yang terbaik bukan kerna wang ringgit tapi kerna diri ini seorang pendidik.

(satu-satunya buah strawberi yang dijumpai..yg lain dah habis dipetik orang..petik sendiri tuh..)

Terasa juga nak tahu, perkembangan terkini dengan hal ehwal jqaf. Mungkin hasil dapatan Us.hamidi, us.zubaidi dan yang lain-lain boleh kita kongsi bersama. Maklum la ana takdak rezki kali ni. Tak gitu us.zubaidi(cantik blog)...hehehe.. Walau apa pun, segala maklumat yang dapat moga mendapat berkat dan rahmat buat semua. Thank you banyak2.


(ni lah Proton Exora yang membawa kami sekeluarga..ke Cameron Highland..alhamdulillah..boleh tahan gak..)

Terasa setakat ni saja yang dapat dinukilkan. InsyaAllah jumpa lagi.

Wassalam.

No comments: